Z kilkuset sprawozdań trudno było wybrać zwycięzcę, więc Rzecznik postanowił wyróżnić aż 52 organizatorów. Wśród nich przeważały prace ze szkół podstawowych oraz gimnazjów, jednak największe brawa należą się placówkom o charakterze specjalnym.

Mamy zaszczyt poinformować, że wśród 52 wyróżnionych szkół jest nasza Henrykówka !!!!

– To nie był konkurs, ale wszyscy którzy podjęli się trudu organizacji obchodów Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka mogą uznać się za zwycięzców. Jestem przekonany, że każda próba międzypokoleniowego dialogu o prawach dziecka jest korzyścią dla całej społeczności szkolnej – podkreśla Rzecznik.

Wkrótce do wszystkich, którzy wzięli udział w obchodach zostaną przesłane okolicznościowe dyplomy wraz z niespodzianką. Wyróżnione szkoły (poniżej pełna lista) – oprócz dyplomów – otrzymają pakiety informacyjno-edukacyjne poświęcone prawom dziecka.

Przypomnijmy, Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka 7 listopada 2014 r., na wniosek Rzecznika Praw Dziecka, ustanowił Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, aby wyraźnie zaznaczyć, iż prawa człowieka zaczynają się od praw dziecka.

Od szkolnych gazetek, przez skomplikowane quizy, nawet po lokalne manifestacje – tak w całym kraju świętowano Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka (20 listopada). Do Rzecznika Praw Dziecka spłynęło kilkaset sprawozdań z tego wydarzenia.
Ci którzy wykazali się największą pomysłowością otrzymają upominki, natomiast wszyscy – okolicznościowe dyplomy.

Sprawozdania z drugiej edycji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka przybrały najrozmaitszą formę. Wszystkie zawierały szczegółowy opis inicjatyw, większość wzbogaciła relacja zdjęciowa, część zawierało nawet linki do mediów społecznościowych.

W większości placówek zorganizowano debaty, szkolne akademie i konkursy plastyczne poświęcone prawom dziecka. Najmłodsi wcielali się w rolę dziennikarzy, aktorów, reżyserów a nawet sędziów. Dla niektórych szkolne mury okazały się zbyt małe aby w pełni móc wyrazić to co czują, więc wyszli z przekazem (manifestacje, marsze, happeningi) poza nie. Wśród wielu zabaw nie zabrakło refleksji, wspomnień o spuściźnie Janusza Korczaka czy analiz treści Konwencji o prawach dziecka.