Realizację zadań na dzień 20 listopada 2015 roku (piątek)

1. Jestem człowiekiem wolnym od uzależnień – potrafię pomagać innym – spotkanie

ze specjalistami z Monaru w placówce– zajęcia z uczniami w formie warsztatów – warsztaty o charakterze

psychopedagogicznym.

– wyjście do Monaru o godz. 12.25 (po 5 godzinie lekcyjnej);

– klasa: 3cd – z wychowawcą K. Zagrobelną-Rzepką;

2. Jestem człowiekiem wolnym od uzależnień – potrafię pomagać innym – spotkanie ze specjalistami z Poradni

Psychologiczno-Pedagogicznej– zajęcia z uczniami

w formie warsztatów – warsztaty o charakterze psychopedagogicznym.

– 4 i 5 godz. lekcyjna – od 10.40 do 12.25;

– klasa: 1a w sali 201;

3. Czy uczniowie znają swoje prawa? Ankieta dla młodzieży.

– na 1 i 2 godz. lekcyjnej

Ankieta opracowana przez uczniów i wychowawcę zostanie przeprowadzona w dniu 20.11.2015

na pierwszej godzinie lekcyjnej. Na drugiej godzinie opracowanie analizy.

Przedstawienie analizy przez radiowęzeł 23.11.2015 (poniedziałek) – prezentacja praw najczęściej

wskazywanych przez uczniów, podkreślenie tych, o których uczniowie zapomnieli. Podkreślenie, że prawa

powiązane są z obowiązkami. – klasa 2e – wychowawca M. Pasiecznik;

4. Łamanie praw dziecka i konsekwencje tychże działań – projekcja filmu, pt. „Prowincjuszka”.

– 3 i 4 godzina lekcyjna – od 9.45 do 11.25;

– klasa 2a – wychowawca A. Przybysz-Fijołek;

5. Osobowości zajmujące się ochroną praw dziecka, człowieka –informacje propagowane na gazetkach szkolnych:

– Samorząd Uczniowski w Szkolnym Centrum Kultury na temat Rzecznika Praw Dziecka – opiekun B. Stefanik;

– na temat J. Korczaka – opiekun E. Poparda;

– na temat Ks. J. Bosko – Ks. D. Słowiński;

6. Możliwości wsparcia i pomocy dziecku oraz rodzinie – materiały informacyjne opracowane przez nauczycieli

biblioteki:

– gazetka szkolna;

– tablica dla nauczycieli w pokoju nauczycielskim, pogłębienie informacji o literaturę dotyczącą zagadnień praw dziecka, człowieka, możliwości pomocy i wsparcia;

7. Konkurs dla uczniów, pt. „Znam prawa dziecka… Znam dokumenty praw dziecka…”

– 2 godzina lekcyjna (8.50);

– 3e pod opieką J. Szyndler;

8. Znamy potrzeby innych – rozpoczęcie akcji zbiórki pampersów na potrzeby Domu Małego Dziecka w Jaworze.

– rozpoczęcie 20.11.2015 zakończenie 4.12.2015

– Samorząd Uczniowski – opiekun B. Stefanik;

9.Wszystko o prawach dziecka – informacje, plakaty, dokumenty:

– na terenie szkoły – J. Szyndler i klasa 1e;

– tablica informacyjna pedagoga – „Prawa dziecka na wesoło”;

10. Przeprowadzenie na 3 godzinie lekcyjnej na wszystkich przedmiotach zajęć dotyczących praw dziecka,

wg wybranego scenariusza – scenariusze opracowane przez nauczycieli biblioteki i pedagoga – lub własnego

pomysłu.

11. Jestem człowiekiem wolnym od uzależnień – potrafię pomagać innym – spotkanie ze specjalistami z Policji

w formie warsztatów – poruszanie problematyki cyberprzemocy i uzależnień od Internetu, komputera,

komórki

– 3 i 4 godz. lekcyjna – od 9.45 do 11.25;

– klasa: 2f w sali 26;

Powyższe działania zostały poprzedzone spotkaniami wychowawców klas z rodzicami –
w dniu 18.11.2015 (środa), na których rodzice otrzymali „Listę próśb swojego dziecka” oraz „Dekalog dla rodziców i wychowawców”.

W klasie 1a i 1c odbyło się spotkanie z przedstawicielem Monaru – P. Darkiem Bełdowskim, na temat zniewolenia jednostki od narkotyków.

Dnia 19.11.2015 (czwartek) z inicjatywy Samorządu Szkolnego i opiekuna – Beaty Stefanik odbyła się debata szkolna, pt. „Dlaczego dzieci są skrzydłami człowieka?”